Noi suntem mari fani Lego. Și nu, nu e pluralul acela de la “începem grădinița” și “am scăpat de scutec”, noi chiar suntem fani Lego, toată familia. Dacă n-am avea nevoie să mâncăm spre exemplu, din când în când, sau dacă nu aș mai avea surpriza chiuvetei+blatului de bucătărie pline ochi cu vase de spălat, aș sta și-aș construi cot la cot cu cei mici fără oprire.
Realizăm tot felul de construcții, inspirate din realitate sau inventate de noi. Din punctul meu de vedere, piesele Lego sunt printre cele mai utile jucării la casa omului. Le dezvoltă multiple skilluri copiilor: creativitate, imaginație, răbdare, gândire logică, gândire critică și în plus, dacă se joacă împreună mai mulți copii, punem la socoteală și abilitățile sociale.
Vara aceasta am fost invitați la un atelier organizat de Bricks 4 Kidz. Ce este Bricks 4 Kidz o să vă întrebați și o să vă și răspund: este un concept de educație creativă, prin care copiii învață, construiesc și se joacă cu piesele Lego. Există cercetări care arată că elevii învață mai eficient atunci când procesul de învățare este susținut de acvitități de rezolvare a problemelor prin joacă și colaborare, iar Bricks 4 Kidz își construiește activitatea în jurul acestor idei frumoase despre copii și învățare.
Știm cât de mult preferă copiii jocul, fiind limbajul lor universal, iar creierul asimilează cel mai eficient informații și stabilește relații cu persoane noi atunci când este în starea receptivă, stare de echilibru emoțional, stare de bine. Dacă s-ar aplica principiile astea și în școli, cu siguranță am avea copii mai fericiți, și n-ar mai apărea versuri precum “Liceu, – cimitir/Al tinereţii mele”…
Activitățile Bricks 4 Kidz au ca obiectiv să familiarizeze copiii cu concepte din ramurile STEM (științe, tehnologie, inginerie, matematică) și să contribuie la dezvoltarea culturii generale precum și a încrederii în sine, dar și să îi ajute să înțeleagă mai bine modul de funcționare a lucrurilor în general.
Mi s-a părut tare interesant faptul că, imediat ce intrau acolo, copiii se simțeau în largul lor, pentru că întâlneau elemente familiare. Cine n-are Lego în casă, să ridice mâna sus, deși nu cred să fiți prea mulți. Membrii echipei au fost deschiși, calzi și răbdători, nu s-au băgat în sufletul copiilor de cum au intrat pe ușă, iar asta mi-a plăcut tare mult, că nu au insistat prea tare.
Și ce-am făcut acolo? Am fost membru într-o echipă de constructori, alături de băieții mei (frumoasă ideea cu echipele formate din membrii unei familii) și am construit o morișcă. Noi moriști mai făcusem acasă, nenumărate, că v-am zis că facem toate minunile din Lego, dar nu făcusem una care să aibă și motor, și care să își învârtească elicele în jurul axului. Tocmai aspectul acesta, de construcție care la final se și mișcă, face ceva, i-a fascinat pe băieți.
Din momentul în care au aflat ce aveam să construim, le-am citit nerăbdarea pe fețe, curiozitatea legată de modul în care aveam să construim, dar încet-încet și-au îmblânzit nerăbdarea și au început să lucreze. Cred că activitățile de genul ăsta le educă și răbdarea copiilor, pentru că întâi ascultă planul pentru ce urmează să facă, primesc “trusele” cu piesele necesare, iar în timp ce construiesc este nevoie să aștepte puțin până să adauge și ei o piesă.
Am țopăit de bucurie pe interior când am văzut gustările pregătite pentru copii: bețe de morcovi și castraveți, sos de iaurt, mini bruschete cu diverse delicioase și frunzulițe verzi. Vă las aici imagini de la atelier, ca să vedeți și voi cum a fost. Dacă urmăriți site-ul și pagina de facebook Bricks 4 Kidz, puteți afla unde și când au loc atelierele organizate de ei.